Absztrakt képeim

Újabb munkák

Régebbi munkák

Absztrakt alkotási mód

Én
Én /olaj-farost 60x25

Az "absztrakt" jelentése: Elvont, elméleti, gondolati. A valóság összefüggéseivel nem törődő, a szokásos formákat megbontó. 

Ennek az absztrakt kompozíciónak a tematikája már kizárólag képi elemeken, színeken és vonalakon, nem pedig a természeti környezeten alapul.

Az absztrakt művészet a dolgok vizuális átírása, a témák szubsztanciájának megkeresése, egy párhuzamos vizuális világegyetem, melyet az alkotók teremtenek és mindig új, soha nemvolt látványokkal egészítenek ki. Főszereplői és építő elemei a színek, a festékek, a vonalak és alakzatok, vagy maguk az üres vagy tele vásznak, melyeknek önálló élete, evolúciója van, és néha még csak nyomokban sincs kapcsolatuk a jól megszokott valóságos háromdimenziós világunkkal, de hát nincs is rá szükségük, csodálatosan önálló életet tudnak élni így együtt a képeken, nekünk kell felnőni hozzájuk.

Absztrakt és nonfiguratív

Űrcsók
Űrcsók /olaj farost 60x25

Valahol minden képzőművészeti alkotás valamilyen mértékben absztrakt, csak kérdés, hogy mennyire. Még az úgynevezett naturális festő is a saját személyisége szűrőjén keresztül tükrözi a valóságot, ettől lesz a mű egyedi, és alkotójára ráismerhető. Az absztrakció magasabb fokán azonban a valóságban megszokott elemek eltűnnek az ábrázolásból, helyükre színek, festékfoltok, esetleg pacák, erőteljes ecsetvonások, geometrikus, vagy meghatározhatatlan formájú alakzatok kerülnek. Ezek azonban mégis valahogy utalnak az őket szülő és inspiráló valós környezetre, vagy fogalmakra.

 

Az absztrakton belül a nonfiguratív (nem figurális) alkotási mód különösen alkalmas fogalmak, leki, belső emberi dolgok, érzelmek vizuális kifejezésére. A nonfiguratív, amikor nem valóságos, a természetben nem létező, vagy úgy nem létező dolgokat, soha nem látott formákat, fogalmakat ábrázolok.

 

Az egyszerűen csak absztrakt, amikor a valóság valódi dolgait, több-kevesebb átírással, elvonatkoztatással, de eredetét tekintve felismerhetően, netán figurálisan ábrázolom. Ez az átlag ember számára is jobban érthető. Gondoljunk az ikonokra, bizonyos értelemben azok is absztraktok. Aztán mostanában divat egy kissé keverni a festészeti kifejezésmódokat is, hogy a vizuálisan kevésbé művelt, de lelkes közönségnek is nyújtsunk valami élvezhetőt, valami megszokottan felismerhetőt és érezzék a ráismerés örömét, hogy lám, ők is értik a modern festészetet. Így talán nem mondják, hogy ez a művész csak csupa érthetetlen ákombákomot pingált.